Uthyrare
Trygg uthyrning för dig och kunden
Hur säkerställer du att både kundens identitet samt uppgifterna på ditt utlånade fordon stämmer? Vi ser till att du har rätt information på både kunden och bilen, för en tryggare och säkrare uthyrning. Genom oss kan ni också både ställa av och på era fordon i trafik och uthyrningsmarkera dem.
Våra tjänster anpassade efter din verksamhets utmaningar
Här presenterar vi ett urval av våra tjänster och lösningar anpassade för din verksamhet.
Vill du se alla våra tjänster - klicka här!
Autokontrakt
Med korrekta avtal minimerar du missförstånd, kan komma ihåg det du lovat och risken att hamna hos ARN minskar.
CRM-API
När städade du ditt kundregister senast? Handen på hjärtat, gör det lite ont att tänka på GDPR? Har du koll på hur många av dina kunder som fortfarande äger den bil du sålde till dem?
Vagnparksbevakning
Vilka fordon ingår i din flotta och hur mår de? Vagnparksbevkningen tar tempen och meddelar dig när något inte stämmer.
Verktygslåda
Återkommande större sökningar mot Vägtrafikregistret har vi byggt verktyg för och lagt i en låda.
Bilprospekt
När du själv vill plocka fram underlag till era marknadskampanjer är Bilprospekt det enklaste verktyget att använda.
Direktåtkomst
Behöver du snabbt och enkelt hämta information om fordon, ägare och förare?
Direktanmälan
Vill du registrera ägarbyten, inbyten, av- och påställning, göra en efterkontroll eller teckna en försäkring?
Våra kunder med deras egna ord
Vi är stolta leverantörer av fordonsdata till såväl den mindre verkstaden som till den större fordonshandlaren, dvs alla som arbetar med fordonsinformation. Här är ett urval av våra olika kunder som vi varje dag hjälper att analysera sin försäljning, hantera sin fordonspark eller hitta nya leads. Något som i slutändan bidrar till bättre beslut och fler affärer!
Så lätt kommer du igång
För oss är det viktigt är att göra det enkelt för dig. Därför ska det vara smidigt att bli kund hos oss. Nedanför ser du hur enkelt det är att komma igång med Bilvision.
1
Drömläge – Vi gör tillsammans en behovsanalys för att se vad du behöver hjälp med och hur vi kan hjälpa dig med detta.
2
Avtal och tillstånd – Vi hjälper dig med att söka de tillstånd och fylla i de avtal du behöver.
3
Utbildning – När allt är klart att köra igång utbildar vi er i de tjänster ni behöver uppstart i, tills ni känner er säkra. Men vi finns här för support och repetition hela tiden.
Rätt och relevant data
Vi är den ledande informationsplattformen för den svenska fordonsbranschen och här får du möjlighet att få ökad kontroll, bättre insikter och fler affärer med den data vi levererar till dig.
Kompletta och skräddarsydda lösningar
Med tillgång till mängder av fordonsinformation och direktåtkomst till fordonsregistertjänster från Transportstyrelsen kan du snabbt och enkelt göra olika informationssökningar. Vi har också utvecklat verktyg som förenklar och kvalitetssäkrar ditt dagliga arbete.
Vi erbjuder skräddarsydda integrationer och har samarbeten med de flesta aktörer inom fordonsbranschen som erbjuder Dealer Management System (DMS), CRM-system, försäkringar, finansieringslösningar, verkstadssystem och garantier.
Saknar du något? Hör av dig så hjälper vi dig gärna.