Bli kund hos oss

Din vardag, affär och verklighet engagerar oss av den enkla anledningen att vi är övertygade om att vi kan göra den bättre. Genom att utveckla produkter och tjänster gör vi skillnad för våra kunder och påverkar deras vardag till det bättre. Vill du veta hur vi kan göra din vardag bättre? Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss!

Stäng

Partners

Låt oss lära känna varandra!

Vilken lösning som passar dig bäst och vilken data som är mest relevant för dig vet förmodligen inte vi, och kanske inte du heller. Tillsammans kan vi ta reda på detta. Du betalt först om lösningen eller informationen vi tillsammans kommer fram till löser ert problem.

For english - press here!

Nordisk fordonsinformation

Nordisk fordonsinformation - vi tillhandahåller omfattande information om fordon i hela Norden, ända ner på reg- och VIN-nummernivå med upp till 400 datapunkter.

All vår data hämtas från officiella källor som de nordiska vägtrafikregistren, fordonstillverkare och generalagenter.

Vår fordonsinformation används på olika sätt idag och har flera användningsområden. Ett exempel är möjligheten att genomföra regnummersökningar direkt på en webbplats. Dessutom används vår data för att identifiera fordon, vilket kan vara värdefullt för att exempelvis hitta rätt reservdelar eller för att ta reda på specifik information om ett fordon. Det kan innebära allt från att veta vilken typ av laddkontakt en elbil har till att få insikt i miljöparametrar.
För identifiering av fordon kan vår data också användas för kameraavläsning, såsom vid broar, återvinningsstationer eller parkeringsplatser.

Vi skapar verktyg och tjänster efter våra kunders önskemål och erbjuder således skräddarsydda och unika lösningar för varje kund.

Svenska vägtrafik- och körkortsregistret

För dig som är i behov av aktuell information rörande fordon, dess brukare, ägare, samt relaterad information om försäkring och finansiering, erbjuder vi tillgång till svenska vägtrafikregistret i realtid, antingen via API eller genom inloggning på vår webbplats, bilvision.se. Kravet för att ta del av denna information är att din verksamhet är godkänd inom någon av de branscher som Transportstyrelsen har auktoriserat.

Ägarbyte 2.0

Vår tjänst ägarbyte 2.0 ger dig ett effektivt verktyg för att hantera och planera ägarbyten på ett smidigt sätt. Du kan förbereda dig och planera din arbetsvecka med hjälp av vår inbyggda kalenderfunktion. Vi underlättar även datahanteringen genom att erbjuda möjligheten att skicka in information kopplat till leveransen via API, för att minska mängden manuell inmatning och där med mänskliga fel.

För att ytterligare anpassa och förenkla ägarbyten, erbjuder vi även möjligheten att skapa egena checklistor där ni kan lägga till egna kontroller utöver de standarduppgifter som krävs för att registrera ett inbyte eller en försäljning.

Vi har inga begränsningar när det kommer till antalet fordon som kan hanteras. Oavsett om det handlar om inbyte, av- och påställning, markeringar för hyrbilar, leasingspärrar, kreditmarkeringar eller försäljningar, kan du enkelt hantera flera fordon samtidigt.

För att förenkla och förbättra ditt arbetsflöde kan vi även integrera vår plattform med ditt CRM-verktyg eller affärssystem (DMS). När registreringen är slutförd, kan vi återkoppla de önskade uppgifterna till ditt system och hålla all information synkroniserad.

CRM-information

Vi erbjuder CRM-integration som gör det enkelt att hantera både befintliga kunder och nya kunder samt heta leads. Genom att integrera CRM-information med ert CRM-verktyg kan ni säkerställa att era kunduppgifter alltid är relevanta och aktuella.

Genom vårt CRM-API kan vi hjälpa er att regelbundet tvätta ert kundregister, så att ni kan vara säkra på att ni alltid har rätt information i era interna system. Både när det kommer till kundupplevelse och GDPR-efterlevnad.

Leadshantering

Vi erbjuder en effektiv lösning för hantering av leads, inklusive strukturering, fördelning och generering. Genom vår plattform kan ni enkelt samla in leads från olika källor, såsom Bilprospekt, Provköra, er hemsida eller från samarbetspartners och smidigt fördela dem inom er organisation.

Vårt mål är att göra det enklare för er att samla in potentiella kunder från olika kanaler och se till att dessa leads når rätt personer i er organisation. Genom att strukturera och fördela leads på ett effektivt sätt kan ni öka era möjligheter att konvertera dem till affärsmöjligheter.

Oavsett om ni har ett CRM-verktyg att hantera leads i redan, eller behöver en plattform för detta, kan vi hjälpa till.

Återkoppling och uppföljning

Vi kan erbjuda möjligheten att få återkoppling och genomföra uppföljningar. Vi tror på att den som har den mest aktuella informationen har en fördel. Vilka uppgifter är det du behöver för att ta din försäljning till nästa nivå?

Vår plattform ger dig möjligheten att följa försäljningen ända ner på ombuds-, anläggnings- eller individnivå. Du kan enkelt få tillgång till kontaktuppgifterna för köparen och också utforska möjligheter med tilläggsprodukter som försäkring, finansiering och garantier.

Med vår omfattande statistik på all fordonsförsäljning i Sverige kan du jämföra dina siffror med resten av marknaden när som helst. På så sätt har du alltid översikt över hur du presterar i förhållande till branschens bästa.

Bevakningstjänster

Med vår bevakningsfunktion kan du ha full kontroll över din fordonsflotta, oavsett om det gäller utifrån organisationsnummer eller registreringsnummer. Det ger dig möjlighet att enkelt spåra alla förändringar som har inträffat sedan senaste uppdateringen.

Du kan snabbt identifiera avyttrade fordon, tillskott till vagnparken, samt om fordon har ställts av, ställts på, har kommande besiktning eller om de har körförbud.

Våra bevakningstjänster hjälper er att hantera er egen eller era kunders fordonsflotta på ett effektivt och smidigt sätt.

Vi integrerar gärna med era system

På Bilvision finns det lång erfarenhet av att skapa innovativa lösningar, nyskapande produkter och smarta tjänster - alltid med kundnyttan i centrum!

Vårt alldeles egna utvecklingsteam sitter i Göteborg vilket betyder att vi gör allting in-house när det kommer till systemutveckling, projektledning, drift och support.

Hör av dig så tar vi fram en lösning tillsammans

Jonas Nordenmark

Partner Account Manager

031-382 17 04

Magnus Johannesson

Business Development & Sales

070-751 17 29

Georgios "Jojje" Theodossiou

Business Development & Sales

031-382 17 18

Vi är ISO-certifierade för informationssäkerhet (ISO 27001), miljö (ISO 14001) och kvalitet (ISO 9001).